Wednesday, February 17, 2010

ceramah asas...

seperti aku jnji semalam...kan aku nk post entri pasal ceramah asas kereta..so aku mau kasi tau sama korang la...

hari selasa dalam pukul 2.00 petang,aku pun bersiap-siap la nk pergi ceramah..kebetulan hari tu cuti lagi jd x la aku kejar masa nk pergi pusat memandu....macam malas je aku nk pg hari tu...aku nk cuti lagi...tapi x leh...kna pergi juga..kalau x mcm ne nk tau pasal kenderaan ni...btol x?aku kuatkan la langkah kaki aku ni pergi dan pasang telinga dengar ceramah...3 jam duk dengar ceramah...

penceramahnya orang yg sama juga..adui...dia lgi...tpi x pe la...asal dy x ckap merapu sudah..tpi ngapa aku mengantuk masa ceramah?x leyh jadi nie..hehe...so nsib baik aku bawak gula cloud 9...hilang skit mengantuk aku...huhu..

first session penceramah tu terang pasl keadaaan tayar...kalau kurang jadi apa n kalau terlebih jadi apa...dia terang juga kalau nk harapkan repairman baik x yah jd pemandu la...btol juga..at least periksa kenderaan sendiri kalau sayang....dlm sejam dia terang pasal kereta...dia suruh semua orang pegang stereng..ko tau ke pegang stereng mcm ne?ha...senang je...jari dulu ltak kat stereng mcm nombor jam...10&2 dan juga 3&9...tapi lawak time nie...bila penceramah tu kluar..bukan semuanya pegang....just passing je...haha....apala korang ni....dh hbis bab2 ni...rehat dulu...aku minum air kotak aje...makan kek...udah la...

second ceramah...x la lma....dy explain la mcm ne bntuk latihan bila naik kereta nnt...mcm ne nk parking...naik bukit...seram juga aku tengok...boleh ke aku nnt...insya allah...nasihat dia usaha la sungguh2 kalau nk lulus...lpas dh tunjuk litar latihan tu...bru dy tunjuk kompenen kereta..kat mna bateri..radiator...mcm ne nak start enjin...tekan clutch..gear pegang mcm ne....tayar nk bkak...mcm2 la dia bg penerangan..aku mmg x sabar nk belajar bnda yg baru dlm hidup aku...insya allah kalau aku pass lesen P...leh aku drive ke mana2 aku nk pergi...heheh....

so dh complete la 3 jam aku dgr ceramah...so time to balik umah...don't forget alia...ahad ni pukul 8.30 ye...nk cukup 3 jam bru dpt lesen L...ok...

daaaaaa...
love =)

No comments: