Sunday, January 31, 2010

trip to ipoh...

wee~ smlm aku berpeluang berjalan-jalan..thanks family aku sbb bwa kami pg ipoh...agenda?shopping la...apa lg..hehe...aku bertolak dr umah dlm pkul 10.30 pagi..cuaca yg baik n panas..sesuai la sgt kalau nk jalan2 waktu...perjalanan kami mengambil masa dlm 1 jam stgh...x de byk la kereta..ye la kbtolan ari cuti thaipusam...apa lg...time ni aku gunakan sepenuhnya utk bersiar-siar..hehe..blh than aku ni kaki jalan2...=p

first..kitaorg singgah sbntar kat satu kuari lombong bijih timah kat ngan tanjung tualang,perak..korang tau ke tmpt tu?ala kapal korek besar yg digunakan masa zama british...skrg tggl mcm tu..dijadikan tmpt melawat...aku ingatkan masuk free je..last2 tgk kat kaunter kna bayar tiket daa...dewasa rm5 n kanak2 rm3..x jd la ku nk msuk...dh la rmai..kira punya kira abis rm28..dh la family aku rmai...so aku teruskan perjalanan ke ipoh...



mula2 sesampai di ipoh...g la jalan theater..sesat jugak cri..guna la aplikasi yg de dlm nset ayahku yg functionnya leh cri jalan...hmm ingat blh dpt tpi problem la..huhu..cari punya cari last2 smpai..sbnanrnya ayah aku nk ambik sijil sbb sy msuk larian..by the way...happy birthday ayah! smoga pnjg umur n murah rezeki...sayang ayah...=)



then,aku pg la ke ipoh parade..aku dh agak mmg susah nk cri prking..masuk byr parking dh la rm1.50..cri parking keta pnuh la...last2 prking kat rooftop..fuh..nsib baik dpt tmpt redup....wee...next..aku g tmpat tempat y dituju.g kdai buku la...berbekalkan duit yg cukup2 utk bli buku favourite aku..iaitu eclipse n breaking dawn...aku cri la kat popular bookstore...dh masuk tu cr la part bestseller..haha..dpat breaking dawn je..harga? rm 49.90..ok la tu..dh puas hati semua..check kalau de rosak..aku kluarkan la duit..hehe yeah buku yg keempat brade di genggaman tanganku...cehwahh...




When you loved the one who was killing you,it left you no options.If your life was all you had to give,how could you not give it?If it was someone you truly loved?


ok2..dh..excited benar si alia ni..hehe...


next,dh puas round ipoh parade..dgn perut yg berbunyi..aku g la makan...kat mana? kat kdai mamak je..makan nsi biasa je ngan ayam goreng bercmpur ngan sayur...air sirap ok...hehe..hrga not bad la..kalau mkn kat parade kna byr tax lak..huhu

dh mkn tu kami g la ke tasek..g ke kdai bsikal...ayah ku mmg suka sukan bsikal..kami pd permulaannya mcm org sesat..mna la kdai nye ni..last2 pusing2..jumpa...pg kjap aje...

kami jalan2 lg ke tesco extra,ipoh..mmg x prnh pg..asyik2 g tesco je..x de extra lak..haha..dulu tmpt tu namanya makro..then tesco extra ambik..mmg besar n sesuai utk pniaga kecil utk beli barangan...apa lg aku ni shopping la...aku beli pncuci muka papaya yg harganya rm5 je...tpi rasa elok lak guna(puji diri sndiri knon)..hehe

final destination(mcm tjuk filem)..g jaya jusco...nk cri prking huh..jgn citer..x prnh2 nk ksong aku tgk kat situ..rmai org lak..pning pale aku...mmg time tu aku dh pning pale tpi larat gak jalan..hehe..aku g jaya jusco ni pun sbb nk cri satu buku lg..eclipse..harap2 jmpa..yah..sesampai aku g mph bookstore..aku trus serbu..akhirnya jmpa juga.my lucky day maybe...yeah complete smua buku...x sbr nk bc...yehaaaa..hrga rm49.9.ok la tu

In the dead silence,all the details suddenly fell into place for me with a busrt of intuition.Something Edward didn't want to me know.Something that Jacob wouldn't have kept from me....It was never going to end,was of it?

fuh,lega smua ade..haha~dh jalan2 kat jaya jusco..it's time to tuk balik..dh pnat kaki aku jalan..ngan pening pale lg..huhu

ipoh,see you next time

daaaaaa

No comments: