Friday, March 5, 2010

F.A.Q

mesti korang tertanya-tanya what F.A.Q stands for? F means frequent,A pulak asked dan Q means questions...napa entry kali ni aku sentuh pasal ni...?hmm..selama aku aktif menggunakan internet sebagai platform utk cri kenalan dan sini lah mcm2 perwatakan manusia yang aku jumpa...banyak fiilnya ko tau...kdg tu smpai aku naik pening dgn karenah mereka2 ini...hehe

sebelum aku tulis lebih lanjut..aku mohon maaf la kalau aku tulis ni de yg kecil hati..ni aku wat berdasarkan kajian yg dibuat oleh prof.aliah husna....hehe(berangan konon)..tapi mana tau kan...tiba2 je aku nk tulis pasal topik ni

ni soalan yg selalu mereka tanya kat aku...ala..aku pun selalu tnya soalan ni juga...semua orang pun begitu...kan? kan?




  • hai awk! boleh berkenalan x? =soalan ni biasa la bagi semua org yg bru je someone add yg kita x kenal kan..kalau dah add tu then org itu dh accept so x perlu bertnya boleh berkenalan...hbis dh add kawan je la kan....hehehe...tapi kan kalau hai2 pun salam x bgi mcm ne tu?non muslim x per la....


  • awk asal mana ye?duk mana?study or kerja?=common asked..yeah aku terpaksa explain semua ni kepada org yg bru sahaja kenal aku...yup..kalau nk knal lebih msti la tnya mcm tu...especially kalau duk area negeri yg sama mcm aku kat perak...tnya lak area mana..mulanya aku ckp la daerah hilir perak..ade plak duk perak bertahun lama pun x tau daerah tu...huhu aku bgi la klu iaitu menara condong....bila dh bgi tmpat baru tau..aiyaaa....


  • umur brapa? =yang ni x leh kelentong la....tgk je la profile sudah la....tpi ade lak kata umur muda muka aku nmpak tua...aiyooo sedih btol....tua kah aku?


  • awk dh de bf ke?dh khwin?=hahahahaha...aku stiap kali jumpa soalan ni mesti gelak...adui...aku nmpak mcm org dh khwin ke?ntah la kan...tapi x dinafikan ade juga muda2 dh kahwin...explain la kat org tersebut agar x tertnya-tanya....yg bf lak aku dh tulis kat situ x de bf...byk la soalnya kan..napa putus la?mcm ne leh jd?aku x suka share org yg x brapa knal sgt sbb pasal tu...huhu...malas ungkit....sakit hati je...rather single than couple...x de wat masalah..x serabut...


  • nak mintak nombor phone boleh?=hmm...yg ni pling aku x suka kalau bab ni...dri awal aku mmg x suka org mintak nom phone...sbb apa?aku dh pernah terkena org mcm ni...aku dh serik nk bg nom phone....kcuali la kalau member yg dh lama x jumpa dan lost contact...so aku reply la x de la...mmg tipu pun tapi bersebab..but...ade gak suka memaksa dlm hal ni...last decision aku x hirau la...kita x tau hati budi orang lain lagi pun aku dh dipesan oleh ahli keluarga aku dan teman2 baik aku agar hati2 bila kita berkawan ngan orang yg kita x kenal...siapa tau dia mintak nombor ade tujuan lain...wallahualam....pengalaman dh byk mengajar aku ttg hal2 begini....syukur la smasa aku dpt msalah mcm ni...kwan2 aku g support...alhamdulillah


  • awak seksi la...bla..bla..bla..=perkara ni mmg selalu jadi aku...apa la yg seksi sangat tu?aku pun x faham la...aku ni pkai tudung..x de lak nk expose seksi..hairan juga..diorang de fokus kat gmbr..mksud aku fizikal...tilik sana tilik sini..last2 ckap bnda mcm tu...aku pun dgn geram la...tapi aku sabar je la...aku mmg selalu diuji mcm ni oleh manusia2 yg lain nawaitu(niat)..kat yahoo messenger pun lagi satu...letak gmbr...masya Allah...ko faham2 la...then chatting yg menjurus ke arah tu...aku x tau nk kata apa dh lagi...kat website tagged(laman web sosial juga)...mcm2 la gelagat manusia...korang fikir la ye...


  • jom kita couple...nak tak?=yang ni...aku mmg gelak je la...x kenal apa2 lagi suruh couple...apasal ntah...tiba2 je...aku ade tnya napa tiba2 je suruh couple...kenal pun x...jawapannnya mmg sudah diduga "awak cantik la"...bla..bla...bla...aiiii....knal la dlu...aku pun x kenal kamu sangat nk terus couple...aiyoyo


tapi ada juga hntar komen or mesej yg memberi galakan kat kita utk wat sesuatu usaha dgn baik...dan ade yg bagi nasihat kat aku...aku ucap terima kasih la kat orang yang gunakan laman web sosial utk kebaikan dan menyebarkan nasihat dan panduan kepada semua....alhamdulillah...



so..inilah rumusan kajian yg dijalankan oleh aku selama 4 tahun guna laman web sosial utk cri kenalan.....kita ni kena lah hati2 walau pun nmpak seseorang itu baik....niat dan hati budi x siapa yang tau...ada bantahan atau cadangan? hntar la komen korang tu ye...bg pendapat yg bernas...renung2kan...dan selamat beramal!



salam

love =)




No comments: