Monday, March 22, 2010

kuala lumpur a.k.a kl

adui demam...balik dr kl trus demam...napa lak ni? kurang minum air ke?selera pun x de...aduss..okeyh2..aku skip pasal kisah demam aku ni...sbb aku de tujuan lain..haha...update blog aku la...kan aku dh janji.... =)



dalam 2 minggu ni time cuti sekolah dan hujung minggu je mesti melancong dan 2 minggu berturut-turut aku turun ke kl...kira family aku kuat jalan juga termasuk aku...hehe...okeyh2...napa jalan2 kat kuala lumpur..ala senang je....kat sana macam2 ade..tmpt shopping,makan dan lain2 lagi.....



first week=13 dan 14 mac


mggu pertama ke sana mmg best..yelah...aku pun dh lama x turun kl...tpi sebelum tu kena cri la hotel nk tido...hotel yang kami tido tu mmg selesa dan kemudahan wifi...bagus la...boleh online dlm bilik...hehe...ok lepas dh check in dan rehat sebentar...aku turun g makan tengah hari...mmg lapar btul...aku pesan nasi pattaya ngan air sirap...dh cukup alas perut...then aku naik LRT utk ke bukit jalil...ayah aku masuk larian..so kena la g bukit jalil...hrga satu hala utk LRT dr plaza rakyat ke bukit jalil cuma rm1.90...tu dh kira murah juga...dr plaza rkyat ke bkit jalil ambil masa dalam 20 minit je...


jenguh juga nak naik tangga tuk smpai ke perkarangan stadium...mengah woo....huhu..tapi aku x peduli pun....naik je janji smpai....besar juga stdium bukit jalil...tmpt ni juga kalau de temasya sukan seperti sukan komanwel,sukan sea...wat kat bukit jalil...


sebelum balik....ambil gmbr dulu...







stadium bukit jalil


okeyh...jom naik LRT...kita balik hotel





view dari bilik hotel....mmg busy kl ni...24 jam!

pada sebelah malamnya,kami berjalan kaki ke jalan masjid india dan jalan tunku abdul rahman...kalau time raya mesti jalan ni akan dipenuhi dengan orang ramai yg buat persiapan..murah pun murah sebab macam2 boleh kita dapat kat sana...orang mcm aku ni apa lagi...shopping la...kebetulan ari tu ada pasar malam...memang sesak....kalau nk jalan pun kena hati2 juga...takut ada orang ambil kesempatan...malam tu aku shopping kasut je...murah lak tu...cantik designnya...harga aku x ingat janji aku puas hati...banyak gerai kat pasar malam...jual makanan,pakaian,kasut2...barang2 tiruan pun ade kat situ..kamu nak? pergi sendiri ke jalan tunku abdul rahman dan jalan masjid india....bila nak balik ke hotel...tiba2 hujan turun dengan lebat..terpaksa la berteduh...peniaga2 kat situ terpaksa tutup gerai kjap...yelah takut basah..abis la bisnes...



next day,14 mac


lepas dh check out tu..aku bersama family bershopping ke mydin...mydin kan jual murah2 so kat sana boleh borong sakan la...hehe..aku beli baju kurung....bercorak songket...cantik...harga pun murah..dlam rm 20.00..aku mmg puas hati dengan baju ni...so dh lama kat pasar raya mydin...kami bertolak ke rumah bapa saudara aku kat saujana utama....sebenarnya nak ziarah nenek dan mak saudara aku sebelum mereka berangkat ke Tanah Suci Makkah utk mengerjakan umrah...semoga perjalanan pergi dan balik dr Makkah selamat hndaknya...(masa aku tulis blog ni mereka masih kat Makkah)...aku balik ke teluk intan pun dh lewat malam pun...lepas isyak bru kami bertolak...selamat tinggal...jumpa lagi semua!...okeyh dh puas jalan kuala lumpur for the first week....


2nd week,20-21 mac...


kl again...haha...tapi kali aku pergi ke sana dengan satu tujuan...ke pesta buku antarabangsa....since tahun lepas aku dh ke pesta buku..mmg best dan lagi syok dpt tawaran buku yang murah tau...diskaun beb..mana nak dpat tu...pesta buku ni berlansung kat PWTC...dh lepas check in hotel dan makan tengah hari...kami ke PWTC..kali ni aku pergi pun naik LRT..kalau nk naik kereta nk cari parking susah tau...nk kena bayar parking lagi...so cara selamat naik LRT je...masa aku pergi ni mmg penuh la...semua nya nak ke PWTC...mmg ramai pergi...sesak...first masuk ke PWTC..dh nampak gerai karangkraf...mcm2 majalah ada dijual kat situ....siap bg diskaun lagi...kebetulan time tu ada pelancaran buku..zulfadzli suhadi lancar buku dy...harga rm20.00....dpt jugak aku tengok muka dia...ala dia yg mengacara ngan make over dlam tangkap muat kat astro ria tu...okeyh...aku beli buku jadi positif dan cool...koleksi ruangan sahabat dalan majalah remaja...harga dripada rm10 ke rm8.50...memang puas hati la..






buku aku beli =)



dh puas hati tu jalan2 lagi ke gerai yang ade kat PWTC...huh..mcm2 la offer dan tawaran menarik yang diberikan oleh pengunjung dan ulat buku...hehe...aku hantu buku...(haha)..mmg banyak family aku borong buku ari tu...dh murah apalagi....beli la...then aku de juga jumpa penulis buku dan nvel...nk tndatangan tapi x beli buku diorang pun..x pe la lain kali aje la....insya allah...

ni situasi masa pesta buku antarabangsa









ni gerai jabatan penerangan...ambil2...semua free...







hehe...gmbar x brapa clear la...

okeyh...dh puas2 jalan kat PWTC dan membeli buku2...kami pulang ke hotel dan rehat!


21 mac
breakfast kat cafe hotel...free la...sbb dh bg bilik skali ngan sarapan pagi...sarapan tuk 2 orang je...so aku ngan adik bongsu aku pun ke cafe hotel..mcm2 ade sedia..ala buffet..aku pilih nasi goreng,ommellet,koko crunch...sebagai mnu makan pagi...mnum pun mnuman berjus dan teh je..standard la...

dh check out tu,kami singgah ke bukit bintang..tmpt shopping la especially kalau org tu berpendapatan tinggi..leh shopping mahal2 la..mcm aku x boleh la...duit x de...aku menemankan ayah aku utk register larian utk next week kat cyberjaya....hotel melia...tmpt cntik...hrga sebilik?jgn cakap la...mahal wooo....sekejap aje pun singgah nya...x sempat ke plaza low yat...next time la ye...




times square...shopping complex....bukit bintang

before that,sebelum aku bertolak balik...smpat ambik gmbar bursa malaysia...hehe..dkt ngan tmpat parking kereta...



okay...that's all for my trip to kuala lumpur....dh panjang sgt entri ni....jumpa lagi....selamat tinggal kuala lumpur...

dah alia....g makan ubat...x makan ubat kang lg melarat...bye...salam

with love

=)

No comments: