Monday, March 29, 2010

Karnival Pengajian Tinggi Negara

salam....semalam aku keluar lagi...tapi kali ni bukan merayau atau sekadar cuci-cuci mata tak pun makan angin...aku pergi karnival ni bertujuan untuk mendapatkan maklumat dan informasi mengenai institusi pengajian tinggi sama ada IPTA ataupun IPTS....memang ramai especially student datang ke karnival termasuk la lepasan SPM dan STPM macam aku ni...lagipun aku x tau sangat pasal pengajian yang ditawarkan oleh universiti dan kolej ni...

nasib baik tempat penganjuran kat stadium indera mulia,ipoh..tempat khemah besar..ade pendingin hawa..so memang selesa la...x la rasa panas walaupun terik kat luar..huhu...berpusu-pusu juga mereka ni...banyak booth IPTA dan IPTS ni...USM,UM,UPM dan banyak lagi la...brosur pun ada sesetengah tu dah habis so...limited only..sapa yang dapat kira nasib la...hmmm..layanan? boleh tahan la sebab aku tengok ada x layan sangat soalan yang aku tanya(aku ni jenis banyak tanya pasal maklumat x faham...ingat tu)..agaknya dah pening dan mereka dah pusing satu malaysia so memang x boleh cakap banyak la tu...x apa la asalkan aku dapat sikit info dan goodie bag..walaaa....banyak aku dapat goodie bag woo...macam pergi shopping...

kelakarnya bila pergi booth UNISEL...aku ni dengan gatal nya pergi la bertanya wakil UNISEL...penerangan memang jelas dan nyata..okeyh dah layak pergi kos ni..mereka ni bagila borang..la ingatkan free tapi kena bayar oiii....malu la aku...aisey..bukan nak khabar awal...dengan muka malu...aku terus blah...wohooo...taubat x mau pergi booth UNISEL...HAHA..

ha....lagi satu...sapa yang x tau pasal ujian MEdsI tu,ujian tu ada 300 soalan....jawab dalam masa satu jam...tapi ujian tu merupakan ujian personaliti...untuk bakal cikgu sama ada mereka layak atau tak...kena lulus 220 soalan...macam mana tu? ala jawab ya atau tidak..pandai2 la nanti...


dah puas ronda2 dan dapat info,next destination...pergi makan la dulu...lapar...aku makan simple je hari tu,nasi ayam dengan jus tembikai...alhamdulillah...dah kenyang..sambung la perjalanan kami...hehe...kami shopping kat TESCO stesen 18..dekat pengkalan..kira tempat ni jauh sikit dari pusat bandar ipoh..memang x pernah pergi lagi...asyik tesco ipoh je...so pergi tempat lain pulak...kali ni memang aku shopping....aim aku nak beli handbag..puas cari so aku berkenan la dengan satu bag ni...fuh..harga pun x mahal...rm20..tapi aku puas hati...weee





bagku...melatop warna merah...haha

okeyh...dah puas shopping...kami menuju ke seri iskandar...saja menjenguk sepupu aku...dia ni belajar kat uitm seri iskandar..asyik jumpa dalam ym x pun facebook...hehe...dah lepas rindu dan borak sakan...time to go home....jumpa lagi kak....apa2 hal...fb!..haha....


that's all...esok...hmm...aku sambung balik latihan memandu...sebulan memerap kat umah...dah gian naik kereta...haha...


love


=)

No comments: