Saturday, February 6, 2010

my new life

wah...ari ni merpakan ari pertama aku mengikut ceramah..ceramah apa? bukan cramah khwin ha..at least aku blajar juga akhirnya...

punya la semangat n nervous pg ceramah memandu for the beginner mcm aku ni..aku ambil lesen memandu..kosnya dlm rm570..mahal kot..tpi utk aku ke pusat latihan memandu...mcm2 bermain dlm fikiran aku...boleh ke aku lulus...boleh ke aku bwak keta..lulus ke?mcm2 la aku fikir..tapi aku kuatkan semangat iaitu aku nk lulus n nk wat sekali...sesampai nya aku di Institut Memandu IMI Intan...aku tunggu la smpai pjbat bukak..aku ingatkan skit je org dtg...rupanya..mak aiih..rmainya org...aku pd permulaannya malu sbb x de member..alhamdulillah ade gak org aku knal...at least x malu...dak junior aku dlu masa form 6...hehe..zulaikhaa... =)

yg letihnya menunggu la...nk dkt sejam lebih aku berdiri tau x....dri pukul 8.30 pagi smpai la kat pukul 9.30 pagi bru dftr..fuhh...dh dftr tu trus mntak fail n g bilik ujian...ujian warna..ala sama ada ko buta wrna atau x..cepat jugak aku jwab td...hehe...harap2 pas la..insya allah...hopefully..

dh hbis wat ujian wrna tiba lah saat yg aku nnt2 kan...dengar ceramah..first impression aku kat penceramah ni ingatkan garang..tapi dy ok je...dy smpaikan mklumat yg berguna...mula2 diajar tentang tanda2 isyarat lalu lintas n undang2 di jalan raya...mcm2 la mklumat yg dy smpaikan...dy kata ade 3 bahagian yg kna ambik perhatian iaitu Bahagian A,B n C...kna fokus bahagian B dlm 25 soalan..penting tu...kna lulus dlm 42/50..mcm ne tu? harap2 boleh aku lulus..insya allah...

dh hbis ceramah pertama dlm pkul 1.30..time tuk rehat..yah...aku mkn nsi cmpur wlaupun x de selera..nsib baik hbis aku mkn..nsi mmg skit pun..tpi bgus utk aku..hehe...

dh hbis rehat...sesi kedua bermula..bersama en. anuar..yeah..sesinya agak kelakar..mcm2 la celoteh dy smpaikan..x nk bg ngantok kot...dlm time ni juga aku nk ke bilik air..aduh malu woo...ingat dy x nmpak aku ckp2 ngan zulaikhaa..perasan lak dy ni...huhu....ala lntk la..nsib baik dy xmarah...hehe thank you! dlm bab ni dy ajar mcm ne nk jd pemndu yg berhemah..ye la..kalau x ajar alamatnya byk la pmndu yg x bersopan kat jln raya...mmg patut diajar teori ni......

x sedar masa berlalu...dh hbis sudah sesi ceramah..rsa mcm kejap...mcm byk lg ilmu yg aku kurang tapi dgr ceramah berasaskan teori ni...aku dpt tau serba skit ngan pemanduan di jalan raya ni...harap2 aku akan lulus..isnin ni jgn lupa lia...pkul 10 pagi bkn 10 mlm...hehe

time balik paling menkutkan aku..ye r aku nk seberang jalan ngan bsikal..de divider kat dpn..alhamdulillah selamat juga aku mlintas..smpai juga aku dirumah...

k la..penat msih de lg..don't forget..hati2 di jalan raya...lpas ni study pasal jalan2 ni..haha
see ya

love =)

No comments: