Wednesday, February 10, 2010

result and shopping

alohaaa...smlm merupakan hari yg paling best skali....smlm aku ke IMI utk wat test komputer JPJ....ala MYEG..test tu bertujuan sama de calon layak ke nk ambik lesen ataupun x...aku study x la pulun sgt pasal bab undang2..mmg aku ni jenis malas bca skit..hehe.....

smlm dlm pukul 9.30 aku pun bersama ngan zulaaikha pg la kat MYEG tu..ingatkan jauh...x smpai 5 mnit dh smpai kat situ..ala kat taman merbuk(org tluk intan tau la ni)...aku ngan penuh nervousnya naik la ke tingkat atas..yeah...msuk2 sja..I/C n kna bayar rm10..kalau x..x boleh test tau x...

nsib baik x lama menunggu..kmudian aku msuk la bilik ujian tu..dgn pnuh keyakinan n twakal..cewahh...test pertama iaitu test wrna...aku jwb la dgn pnuh keyakinan dlm tu..n guess what?i got full mark..wah..that's good...(puji diri sndiri)..then de ujian bahagian 2..aku x ingat la ujian apa..tapi aku dpt full mark juga..alhamdulillah...syukur...

ni part yg paling aku tggu..jeng3...jwb soalan 50 dlm masa 45 minit..time ni la aku btol2 fokus...fikirkan jwapan yg terbaik...dlm 30 minit terakhir..aku semak smula jawapan yg aku tnda..ye la takut silap lak..aku main jwab je..hehe...akhirnya dh semak jwapan aku klik la YA...ngan pnuh tkut n cemas sbb nk tgk mrkh ujian..akhirnya aku dpt 47/50...alhamdulillah...aku check mrkh dy bg stiap bahagin tu de satu salah..no bad..yah..lpas ni lh dpt lesen L..n boleh kita start drive...ermm...boleh ke kak?

then...balik dr MYEG..de brader jmput aku n ika ke tmpt memandu...bkn g mana2 ye...dlm keta tu smpat tnya gear de brapa?aku ni yg x tau apa2..hehe jwb la 5..hai..salah tu dik.kalau 5 gear jenuh la..ala oppss...de satu je bro..ha..bru btol..5 tu thapa kelajuan la dik..malu aku...
ok dh smpai kat IMI..trus aku g kaunter n serahkan result tu..next week ari selasa..dtg lg ye sbb ceramah asas kereta..aduss...kcut perut..then ahad mggu ketiga dtg ye sbb nk start drive tau..huhu..takut la...tolong....

ok dh settle..jmpa lagi kak...bye ika..hehe then aku decide g ke pekan tluk intan..aku balik ngan ayah aku la...jalan kaki skit g tmpt perhentian bas..seram juga aku ko tau...mula2 de teksi lalu tapi mcm rmai org je..so aku x mau naik...then dh tggu dlm 10 mnit dtg la satu teksi lgi..hmm x nmpak bas dtg baik aku naik teksi...nasib baik murah...rm 1.50..so aku terkjut rupanya dlm teksi de dak junior masa aku kat SEMAJA..dak kelas pekak bisu..wlaupun x tau nk gna bhasa isyarat tpi at least dy tau aku ni dr mana masa dy tnya..oohh..dh keja kat caely girl ok la tu..

sesmpainya di pekan tluk intan apa lg aku langkahkan kaki aku ni pasar raya yg de kat sni..first g billion dlu..hmm apa de?ala mcm biasa je..x de berubah pun...cri part baju...aku cdg nk beli baju..ye la lma x shopping baju..huhu..hmm..x de berkenan aku jalan2 la lgi ke kompleks aik2...apa da? yah aku serbu ke kdai aksesori..tmpt feveret juga sbb de beg tangan lawa2..haha..harganya?alamak x cukup bajet la..lain kali...

next aku ke the store..ni kali pertama aku jln sorang diri kat the store..huhu..mmg blur wei...kat sni aku jmpa baju yg berkenan..hehe..dy sparuh t-shirt n sparuh kemeja..lawa juga...kbtolan tgh sale n diskaun,apa lg beli r...aku beli la baju yg hrganya rm31.38,(x ingat dh hrga) less 20% drpd hrga asal iaitu rm39.90...ok la tu....

pastu aku g kjap kdai buku..ala aku nk beli majalah la...aku tgk x de mjlh pun...hmm..aku pun mlgkh semula ke the store...hausnya aku...so aku msuk dlm beli air dutch ludy..hrga rm 1.80...ok dh bayar tu pun aku minum la..bila rsa..wekkkk..masamnya..la pe kena nie?tgk trikh luput dh 9 feb...apa la the store ni...nsib baik aku x mnum trus kalau x hbis aku..sakit perut...boleh muntah lgi...bkn rezeki aku agaknya..huhu..hbis duit je..huhu...

apa hal la fmily aku ni? tgk halimah jongang ke? hehe..seronok ke?..hish x baik lak ejek org jongang...jongang3..haha...ok la daaa

love =)

No comments: