Monday, April 26, 2010

Part 2

ok..kita sambung balik cerita semalam :)

  • Dulu organize sukan lumba lari peringkat padang tembak...tapi lari bukan buat kat padang tapi kat jalan..mujur jalan tu jalan kecil..tak ada kereta lalu sangat kawasan tu..apa lagi tempat tu la 'port' nak lari..kalau nak buat kat padang pun huh..orang guna nak main bola..tapi lumba lari ni lelaki vs perempuan join..berlumba sekali...kalau aku join memang kalah sebab aku lari tak kuat sangat..lelaki la yang selalu menang pun..kadang tu main lumba lari pass batton..tapi tak melibatkan perempuan..batton pun kayu aje..2 lorong kami "booking" semata-mata larian tu...hadiah tak ada tapi masing-masing enjoy...we are the champion...we are the champion..
  • Time budak-budak..tak silap aku umur 8-9 tahun...selalu dapat 20 sen untuk beli gula-gula kat kedai di surau...20 sen masa tu pun sudah cukup untuk aku beli gula-gula yang sedap..kadang tu kempunan nak makan sebab mahal tapi sekarang gula-gula macam tu aku dah jarang beli...tau gula-gula tak baik untuk kesihatan..lalalala....
  • Masa adik aku kecil lagi,selalu juga aku bawa adik aku jalan-jalan naik basikal Rally warna ungu..keliling kawasan perumahan Padang Tembak...memang rutin aku untuk hiburkan diri dan adik aku...rasa best bawa basikal tu..basikal tu juga aku guna untuk pergi sekolah even masa aku tadika dulu pun,mak akan jemput aku dengan naik basikal tu..4 orang 1 basikal...bayangkan la...masa tu adik-adik aku pun kecil lagi..sekarang basikal tu ada kat setor kampung aku..boleh guna lagi cuma banyak kena baiki..banyak jasa basikal Rally ungu tu..
  • Tangkap berudu..gila ke apa ni..berudu banyak kat longkang..even aku pun terjebak mencari berudu...nak buat apa entan...tak tau apa tujuan kami lepak dekat situ cari berudu..nak kata ikan..tak ada la..haha...kelakar betul bila difikirkan balik..even mak cik depan rumah tu pun marah bila aku dan geng main kat depan tu...tapi kami main juga...hehe

semua tu dah tinggal kenangan...bila dah difikirkan balik kelakar pun ada..sedih pun ada...sekarang masing-masing dah ada kehidupan sendiri tetapi suasana kejiranan di Padang Tembak tak akan aku lupa sampai bila-bila....

ok..that's all for my stories..

salam

:)

No comments: