Friday, May 7, 2010

Apabila Kesabaran Aku Yang Sudah Ada Hadnya

Aduhai manusia....kadang-kadang aku sendiri tak faham dengan karenah mereka ini...Aku pun sudah naik pening dan tak boleh kawal kesabaran aku lagi....ceritanya begini...suatu petang..hari apa aku dah ingat..Yahoo Messenger...aku ringkaskan perbualan aku dengan budak ini...

*TS*(nama samaran individu itu)

TS : SALAM...
AKU:Wa'aalaikumussalam...
TS: busy ke?
AKU: nope....

tak lama kemudian.....

TS: awak pakai baju apa?
aku dalam hati..apa hal budak ni...tiba-tiba tanya soalan macam ni...
AKU:napa?asal tanya?
TS: saja(aik...ada pulak kata macam itu so aku balas)
AKU:ala..macam biasa la...T-shirt dengan seluar trek(aku duduk rumah memang hari-hari pakai baju t-shirt dengan seluar trek...
TS:seksinya.....(ha! Ya Allah....apa ini...ok....marah aku sudah naik tapi aku kawal...so aku boleh tahan lagi dengan kamu)

dalam beberapa minit selepas itu...

TS:Awak pakai tudung...(eish budak ni)
AKU:tak la....kat rumah tak pakai la...kat luar kena la...(mesti pakai kan)

Soalan ini yang membuatkan aku terus naik "hantu"....

TS:B*% dengan seluar d%$3@ warna apa?
AKU:napa ko tanya macam tu?
TS:ala...nak wat survey....(lepas tu dia tanya lagi..bla..bla..bla..)

what? soalan ini yang kamu tanya sama aku...aku terus offline...Ya Allah, aku tak sangka dapat orang yang bersifat macam tu...ikutkan hati mahu saja aku maki tapi itu bukan sifat aku...menyesal pun ada....kasi susah saja...huhu....

End of the story: aku just nasihat korang hati-hati....jangan layan sangat orang macam tu...huhu...aku ini sering terkena...tak apa...ini pengajaran untuk aku...be careful...

that's all....love kamu semua...

salam
:)

No comments: