Sunday, May 30, 2010

Kenduri Kahwin dan Lata Ulu Chepor...

Salam semua

Kali ni aku berkongsi cerita mengenai aktiviti cuti-cuti aku...3 hari cuti ada saja jemputan kahwin...tapi kami decide menerima jemputan walimatul urus guru adik aku di Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh a.k.a SABDA...pada permulaannya jenuh juga kami mencari rumahnya..bukan apa sign board pun tak nampak...pusing punya pusing..tanya orang arah tuju yang kami cari last-last jumpa juga..payah betul la...huhu...Alhamdulillah selamat sampai walaupun sudah masuk kawasan sasaran(cehh) jenuh mencari lorong yang dicari....Selamat Pengantin Baru..Hingga Kekal ke anak cucu!


Next destination...mandi air terjun..ini pun satu lagi..sesat juga...jenuh la mencari mana la location Lata Ulu Chepor ni...sign board tak kelihatan...alih-alih sampai ke Jelapang...nasib baik tak jauh sangat nak patah balik...akhirnya sampai juga di Lata Ulu Chepor...sudah lebih berapa tahun tidak pergi..seingat aku pergi masa aku budak sekolah rendah lagi...hehe...So kami menghabiskan masa di sini...



Aku tak mandi pun kat Ulu Chepor ni....malas jadi adik bongsu aku saja la yang mandi...rendam-rendam kaki pun sudah bagus...rehatkan minda dan badan :)



merendam kaki...siap dengan baju kurung lagi...haha

Sudah puas merendam..apa lagi Ipoh tempat yang dituju...ke The Store,Ipoh..kebetulan hujan lebat..singgah la sebentar...jalan-jalan cuci mata...hehe....sudah reda hujan kami ke Tesco Station 18....sepanjang jalan ke sana...air naik dan banjir kilat berlaku...nasib baik kami naik van..kalau kereta tak taulah apa nasib enjin....

Sesampai di sana...agenda shopping menjadi target...kali pertama juga la aku buat pemeriksaan resdung di gerai Permata Hijrah..tak sampai 5 minit dah pedih mata...bersin mula berlaku...tahan saja la...huhu....sampai sahaja ke rumah baru reda sikit selesema.... :(

That's my activity seharian di Chemor....lain kali aku datang lagi..

Love :)

No comments: