Thursday, January 14, 2010

homeless to harvard


smlm aku tgk citer ni based on true story..yup..mmg bg inspirasi kat aku...tiada bnda pghalang tuk berjya walaupun latar belakang dan sejarah kehidupan yg mungkin memeritkan...aku dh 2 kali tgk citer ni..mmg best n touching..aku dpt rasa liz murray,watak utama dlm citer ni berjuang tuk survive dlm khidupan dy...ibu bapa dy drug addict..walaupun keadaan kluarga dy agak tuggang langgang akibat ambil dadah but dy sygkan parents dy..n dy ni bijak juga...pelajaran liz murray baik..dpt grade tggi..dia homeless masa umur 15 tahun n dy kerja smbil belajar..trget dy sblm 21 tahun dy dh masuk universiti...dy dpt hbiskan 2 tahun drpd 4 thun bljar sekolah tggi..liz ni jugak dpt biasiswa drpd the new york times...yg aku tgk dlm citer nie..mak dy drug addict..merokok..ambik arak...tpi dy buta...ayah dy lak drug addict juga but agak pndai...tpi sbb ambik dadah dy jd mcm tu..huhu...sepnajang aku tgk kat channel hallmark slma 2 jam...mmg best..


so in conclusion:nothing is impossible

No comments: