Tuesday, January 19, 2010

kehilangan dan semangat kehidupan...

dh brapa ari aku x update blog...bukan apa..aku cuma x de mood utk menulis tatkala kesedihan dtg padaku..hari khamis 14/1/2010 aku dikejutkan dgn pemergian sahabat baik aku yg sgt aku senangi dan sayangi..allahyarham afiq bin ismail amzah...dia disahkan meninggal dunia kerana terlibat dlm kemalangan jalan raya semasa dlm perjalanan pulang dr tmpt kerja..aku yg mendapat berita terkedu seketika..seolah-olah x percaya dgn perkhbran yg disampaikan oleh kwan ku..shahnil..aku pd permulaannya terkejut apabila shahnil berada di hadapan rumah bersama-sama dgn sahabtku yg lain...agak blur pd permulaannya namun aku sedar bahawa berita yg disampaikan adalah benar..dgn perkhbaran tersebut..aku mnjdi x menentu..bru rsanya smlm gelak bersama-sama..bergurau..tapi dia telah kembali kepada yang Maha Esa...keesokkan pagi aku mengambil kesempatan bersama rakan2ku menziarahinya buat kali terakhir..aku melihat mukanya begitu tenang dan bercahaya sekali..mungkin rahmat pada hari jumaat ketika itu...aku tidak menahan sebak apabila melihat rkan2ku dan ahli keluarganya begitu sugul sekali...alhamdulillah..rmai yg menziarahi arwah buat kali terakhir....

aku berharap keluarganya tabah menghadapi dugaan ni dan bersabar..al fatihah utkmu...aku sentiasa menyayangimu sebagai sahabat dan segala kenangan dan jsamu ttp aku kenang sampai bila2..insya allah...tabahkan la hati mereka...sesungguhnya aku terasa kehilangannya...

kehidupan perlu ditruskan utk menempuh cabaran dunia...semangatmu akan ku ambil utk menghadapi cabaran masa depan..insya allah!..

well..kita truskan dgn citer lain..hehe~ smlm aku menyambut hari jadi adikku yang ke 11 tahun..dh besar pun ko ye dik..semoga pnjang umur n murah rezeki hndaknya..belajar elok2..thanks ayah sbb bg kami makan ayam KFC yg sedap...hehe...lama x makan...

k la see u on the next post...
love =)

No comments: